mandag 20. august 2012

Nytt garn: Hexa!

Vi har fått nytt garn i hyllene! Et vidunderlig mykt garn du bare MÅ inn og kjenne på!!! Det er også kommet et aldeles nydelig hefte med oppskrifter til garnet.

Høres jeg ut til å være i ekstase??? Vel, garnet har akkurat den tvinnen jeg elsker å strikke med! Så da må det jo bare planlegges et nytt strikketøy. Passer godt det, her jeg sitter med det vonde kneet mitt. LITT trøst må man jo ha.......

Her er infoen som jeg har funnet om garnet på Du Store Alpakka sin hjemmeside.



Et tykt kabelspunnet garn som strikkes på tykke pinner.
100% alpakka 100% strikkeglede.
Hexa er et supermykt, tykt og samtidig lett og luftig garn. Det er nesten som trolldom, men moderne teknologi har gjort dette mulig. Garnet er kabelspunnet av fineste alpakka og strikkes på p 6 - 8. Det er ekstra viktig at du strikker en strikkeprøve når du skal strikke med Hexa fordi garnet strekker seg mens du strikker. Dette vil gi utslag i forskjellig strikkefasthet siden vi alle strikker litt forskjellig.
Vekt pr nøste: 50 gr
Løpemeter pr nøste: 100 m
Strikkefasthet: 15 m i glattstrikk = 10 cm på pinne nr 7
Pinner nr 7
Vaskeanvisning: Håndvask 30 grader.
Tørkes flatt. Kan sentrifugeres lett.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar